Så blev det

Så blev det

Lite småmysigt om jag får säga så om mitt nya vardagsrum.

Nästa vecka är det konferens i Kiruna. Tydligen ska vi sova på ishotell en natt. Som norrlänning är väl tanken på att sova kallt något som inte rör upp allt för stora wow-känslor. Frusit har man gjort förut.

Däremot mina kollegor har det hänt något med. De tjattrar oavbrutet på om vilka kläder man skall ha, om underställ i syntet, om risken för köldskador och om vådan att måsta ha moonboots på sig. Själv kommer jag förlita mig hårt på mormors raggsockor och arméns attack-lånkisar. Borde räcka långt.

Kommentarer
Postat av: Sarke

Det räcker länge, dessutom får man foliekläder och "raketbränsle" att värma sig med. Tuffare hade varit att övernatta vi Torneträsksstrand, utan tält och utan myggA i mitten av juli. Då hade dina kollegor haft något att oroa sig över.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback