Kära träningsdagbok

Idag har jag tränat igen inför stafettvasan. Rygg, Mage och hjärtat fick sig en omgång. För första gången på väldigt länge behövs inte tre siffror för att ange vikten (utan decimaler alltså). Hoppas på att få åka de 14 km nerför från Evertsberg till Oxberg. Se upp i backen säger jag bara!

En observation: En skola i Lansdkrona förbjuder utländska språk för att risken för att man inte vet om man blir kränkt på utrikiska på rasterna. Hmmm, borde det inte vara själva poängen med en kränkning, att mottagaren förstår? Bara en undran

Kommentarer
Postat av: Mülegh

Dagens tränartips: värdesätt den kinetiskaenergin. Det är bra att vara tung i nedförsbackarna. Kanske bord du försöka lägga på dig några kilon extra om banan lutar nedåt?

2007-01-29 @ 15:18:09
Postat av: Sarke

Fint! Nu är målet att komma ikapp mig, inte bara i skidspåret utan också i viktminskningsligan (även om jag börjat öka igen).

Varför åker alla Stockholmare stafett-vasan? Vad fan är det för jippo? Annat är det med drakbåtsrobben i Malmö, det är en riktig företagstävling det. Kan man t ex vara full och saxa uppför backen i starten?

Postat av: Leffe

Fråga inte mig. Det är inte min idé. Men jag hoppas att den gode Hamlet blir inkallad som från reserven i nåt av LFN:s lag. Det blir en syn för gudarna.

2007-02-01 @ 11:49:58
URL: http://apotekaren.blogg.se
Postat av: Hamlet

Man får nästan intrycket att du tror att jag kommer att få det tufft, Leffe. Om snön bara vill ligga en vecka till ska jag nog kunna få igång tekniken på nytt. Jag ska ha en lapp på ryggen: "Hej Leif, du har just blivit omkörd av LFN".

Kommer ARB också från ormskrällena?

2007-02-02 @ 08:51:54
URL: http://hamlet.blogg.se
Postat av: Leffe

ARB är tyvärr ett påhitt av Takeda Chemicals, ett japanskt forskningsbolag som screenade efter syntetiska substanser som blockerar AT1-receptorn. Man fann losartan plus ett antal andra.

Min diagonalåkning håller inte samma höga nivå som mina farmakologikunskaper. Du kan känna dig trygg.

2007-02-03 @ 10:16:22
URL: http://apotekaren.blogg.se
Postat av: Hamlet

Menar du att Takeda sitter och håvar in slantar på alla ARBar?

Jag vet inte ens vad diagonalåkning är. Nu är det minusgrader igen, lite snö på det här så ska jag i alla fall hinna testa mina nya Fischer innan det blir tävling av det hela.

2007-02-06 @ 11:19:55
URL: http://hamlet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback